Search This Blog

Sunday, 30 October 2011

Slavic media changes newsletter 58

Editorial changes at Polish daily Rzeczpospolita

Pawel Lisicki has left his position of the Editor-in-Chief of the Polish national daily newspaper Rzeczpospolita.

Tomasz Wroblewski has been appointed Acting Editor of business and economics newspaper. He can be contacted on

Rzeczpospolita covers business, economics and politics and comes out 6 times a week with over 220,000 copies' circulation.

Polish Newsweek has seen changes in its regular features

Polish publisher Ringier Axel Springer Polska introduces re-structuring of the editorial team of Newsweek Poland.

Please refer to directory to see the changes.

Newsweek Poland comes out with 112,000 copies' circulation.

Editorial team of Newsweek Polska can be reached at

Regional Polish newspaper Dziennik Polski without Editor-in-Chief

The Editor-in-Chief Piotr Legutko and Deputy Editor Marcin Baran have left Krakow daily newspaper Dziennik Polski. Dobroslaw Rodziewicz has also left the Opinions column at the newspaper.

Acting Editor Maciej Kwasniewski can be contacted on

Dziennik Poslki is published by Grupa Wydawnicza Polskapresse with 39,000 circulation.

Adria Media Serbia has launched a new website

Adria Media Serbia has started a new culinary and recipes website

Nina Arizanovic, Advertising director for online editions, can be reached at

The second issue of Latvian Intelligent Life is getting ready to be published shortly

AS Cits Medijs publisher has launched Latvian edition of Intelligent Life magazine with 10,000 copies' circulation.

The Advertising Director Liga Petersone can be contacted on

Monday, 17 October 2011

Media Focus Azerbaijan

Today we are focusing on a recently launched Azeri magazine SOCAR Plus.

The magazine is published quarterly by State Oil Company of the Republic of Azerbaijan (SOCAR) and covers oil and petroleum industry in Azerbaijan, society and culture.

Please read the full text at:

Friday, 14 October 2011

Slavic media changes newsletter 57

New Russian health and beauty magazine launched

Russian publisher SweetGroup has launched a new health and beauty magazine Zdorovie. Krasota.

It will appear bi-monthly with 120,000 copies circulation and will be distributed in Russia, Ukraine, Kazakhstan and Azerbaijan.

More information at

Edipresse Polska has started a new celebrities fortnightly magazine

A new fortnightly women's magazine Flesz has been launched by Polish publisher Edipresse Polska. Flesz is a magazine on lifestyle and celebrities.
The first issue has come out on 124 pages.........
More detailed information at

Polish motoring magazine Cars shut down

Polish magazine Cars, which has existed for 2 years on Polish market, has ceased.
It was published by the publisher Wydawnictwo Zwierciadlo with 15,000-16,000 copies.

Its Editor-in-Chief Wojtek Jakobczyk and the editorial team has gone freelancing.

Editorial changes at Russian Esquire magazine

Dmitri Golubovsky, the former Deputy Editor at Russian Esquire, has been appointed its Editor-in-Chief, after their Editor-in-Chief Filipp Bakhtin left the publication.

Esquire has been published by Sanoma Independent Media in Russia since 2005 with 135,000 copies' circulation.

Continue reading at

A new daily newspaper Dnevne novine in Montenegro

A new daily newspaper Dnevne novine has appeared in Montenegro.
The Greek publisher Media Nea and Restis group are behind its launch.
Their website will be at and they can be found on Facebook at

More information at

Sunday, 2 October 2011

Slavic media changes newsletter 56

A newspaper for patients with cancer launched in Russia

A quarterly newspaper Ravnoye pravo na zhizn (Equal rights for life) has launched in Russia.

It will be distributed for free at chemists and is published with 3,000 copies' circulation.

It covers issues of cancer and .... Please read more at

A new shopping magazine for women in Belarus

A women's shopping magazine Pink covering fashion and beauty launched in Belarus with 10,000 copies' circulation.

The magazine .... Please

Russian TV guide TV7 ceased

Russian TV guide TV7 published by Rodionov Publishing House (IDR) has ceased with its October 3 issue due to some financial issues.

It has been published weekly with 176,000 copies' circulation.

A new owner and publisher of Russian daily newspaper Trud

The publisher of Russian daily newspaper Trud, the media Holding Media 3, has sold the newspaper to oil company Rosneft.

Valery Simonov has been appointed a new editor but other editorial changes have not been confirmed.

The newspaper comes out with 220,000 copies' circulation.

A new digital business magazine PROFIT launched in Ukraine

A digital business magazine PROFIT has been launched in Crimea in the Ukraine.

Continue reading at

A Bosnian and Macedonian editions of Grazia launched by Serbian Color Press Grupa

Grazia magazine covers latest fashion trends, provides exclusive interviews with celebs and showbiz news.

Both editions will appear on 132 pages. Chief editor of the magazine in Bosnia and Herzegovina is Dejan Espek and the chief editor of the Macedonian Grazia is Maja Veljanovska.